Tuesday 17 March 2015

Aku, wife dan Tart Shell


Tart Shell

Aku dapat order dari office mate aku untuk buat tart shell. Biasanya, paling banyak order pun 200 biji. Tapi kali ni, dia up lagi jadi 300 biji. Mak aih....rabak la mata aku nak buat ni.

Sebelum ini, yang order 200 tu, kita orang akan buat siang hari. Biasanya dari pukul 12.00 tengah hari dan habis pukul 7.00 malam.

Lantas, aku pun bagitahu wife aku, ada order 300 biji tart shell. Wife aku kata "OK. Tapi kali ni kita buat malamlah. Nanti senang seikit. Danish pun dah tidur waktu tu."

Aku pun tak dapat nak bayangkan, buat malam tuh... Mata aku ni pukul 10.00 malam pun dah kelat-kelat je. Agak mencabar ni.

So, hari jumaat petang, lepas office hour kita orang pun cari lah bahan-bahan.

Malam kejadian, bersamaan Sabtu malam Ahad, aku tanya wife aku lagi. "Betul ke nak buat malam ni?" Dia pun cakap "Ikutlah, kalau buat malam ni, esok boleh rehat"

Dengan penuh tawakal kita orang pun start pukul 11.00 malam. Memang rabak mata aku malam tu. Buat punya buat, pukul 5.00 pagi siap. Itu pun masih kurang 50 biji lagi. Aku cakaplah dengan wife aku, aku dah tak tahan. Tilam tu dah rindu aku sangat. Huhuuu


Dan hasilnya....



Saiz tart shell ni agak besar. Besar duit 5 posen kot. Sesuai untuk fruit tart. Sekali ngap, kenyang 2 hari. Hahahaaa....



baca pun dah. Order bila lagi? Kalau nak order, boleh je pm. Kami terima dengan redha :)



11 comments:

  1. wahh arz biz bagus ni..dekat raya nt lg x mng tangan dibuatnya..bagus².

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan arz la PCL. Kami guna template yang sama. huhuu

      Delete
  2. wahhh . lela suke tart la abg ewann . tapi kalau nak buat mak cakap, takyah la nnti last2 dia yg buat kan smpai settle .

    ReplyDelete
    Replies
    1. letih kot nak buat shellnya. slmt la order shell shj. kalau siap isi, memang pengsan

      Delete
  3. Hehehe ooo org oder shellnyer jer ingatkan gambar tak abihh upload hahaha..semoga terus murahbtezeki utk ewan isteri dan danish

    ReplyDelete
  4. rajinnye ewan ngn wifey..raya nnti mesti tak menang tangan kan ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. rasanya bukan tangan je xmenang. kaki pun sama. heheee

      Delete
  5. Dengan kaki kaki sekali buat ke.. Hahha.. Nt gathering efg bole la buat ni.. Hihi

    ReplyDelete
  6. Sedapnyaaa.hari tu kan nani buat lepas tu tebal sangat muak pulak makan.hahahahah.aa yang terlebih garing lah.memang mencabar betul nak buat tart ni

    ReplyDelete