Thursday 12 March 2020

Kematian pertama suspek COVID-19 di Bali, Indonesia

Masalah komunikasi kerajaan Indonesia cetus panik


Pihak berkuasa di Bali mengatakan bahawa kerajaan Indonesia tahu pelancong Inggeris yang kritis di Bali telah diuji positif untuk koronavirus, tetapi gagal memberi isyarat kepada mereka sehingga selepas dia meninggal dunia.

Indonesia mencatat kematian pertama COVID-19 di Bali, Indonesia. Suspek merupakan warganegara Britain datang ke Bali untuk bercuti.

Kematian pertama suspek COVID-19 di Bali, Indonesia

Ketua Tugas Kuasa COVID-19 Bali, I Dewa Made Indra, mendakwa pihak berwajib di Jakarta jelas mengenali wanita tersebut sebagai 'pesakit nomor 25' dalam daftar kasus yang dikonfirmasi di Indonesia pada hari Selasa, tetapi mengatakan dia tidak diberitahu tentang kondisinya. 
Jurucakap Kerajaan Indonesia telah menghubungi media di Jakarta pada petang Selasa, mengesahkan bahawa pada masa itu terdapat 27 kasus koronavirus di negara ini.
Jumlah itu telah meningkat kepada 34 orang.
Encik Indra berkata kakitangannya hanya mendapati wanita itu telah positif dihidapi virus itu selepas dia meninggal dunia pada pagi Rabu. 
Wanita berusia 53 tahun itu adalah kematian COVID-19 yang pertama di Indonesia. Suaminya bersamanya ketika dia meninggal dunia.
Wanita itu sudah mempunyai beberapa keadaan kesihatan asas, termasuk kencing manis, hipertiroidisme, tekanan darah tinggi dan keadaan kardio-pulmonari.
Dia tiba di Bali pada 29 Februari dan diuji negatif kepada sensor haba di lapangan terbang, tetapi dalam beberapa hari dia mengalami gejala yang konsisten dengan coronavirus.
Swabs dari wanita itu dihantar ke Jakarta untuk ujian kerana tiada hospital atau klinik di Bali mempunyai kit ujian yang diperlukan.
Encik Indra berkata hasilnya tidak disampaikan kepada pihak berkuasa di Bali sehinggalah kematiannya di Rumah Sakit Sanglah, Bali. 

9 comments:

  1. Perodua You'd better wear a mask to perotect yourself and get away from the crowd! Perodua Malaysia

    ReplyDelete
  2. Thankfully I ended up on a good site! I did not waste my time 안전놀이터

    ReplyDelete
  3. You'd better wear a mask to perotect yourself and get away from the crowd!
    안전놀이터

    ReplyDelete
  4. I am another client of this site so here I saw different articles and posts posted by this site,I inquisitive more enthusiasm for some of them trust you will give more data on this subjects in your next articles. 해외스포츠중계

    ReplyDelete
  5. You have a very good site, well constructed and very interesting i have bookmarked you hopefully you keep posting new stuff. 토토사이트

    ReplyDelete
  6. Make sure your motorcycle delivery service does all of this,keep doing in the same way with this aceservicesbristol site. 토토사이트

    ReplyDelete
  7. We arrived on your weblog whilst concentrating simply somewhat submits. Good technique for following, I'll be book-marking at the same time grab your own total increases 토토사이트

    ReplyDelete
  8. Thank you for sharing such excellent info with me. I actually want to express my appreciation to you. 토토사이트

    ReplyDelete
  9. Make sure your motorcycle delivery service does all of this,keep doing in the same way 출장

    ReplyDelete