Tuesday 31 October 2017

Boy Iman cuba buat lawak dengan projek rumah murahnya

Boy Iman cuba tepis tuduhan tipu pengguna, tapi masih menipu lagi


Sistem IBS ataupun Industrialised Building System merupakan satu kaedah baru dalam industri pembinaan yang mana ia mampu mempercepatkan waktu pembinaan sesebuah bangunan.

Cantiknya rumah dari DBI Technology ni


IBS sudah mula di terima pakai oleh kebanyakan pemain industri pembinaan di negara ini. Sistem konvensional contohnya memerlukan masa selama setahun untuk di siapkan, namun dengan sistem IBS, ianya dapat di pendekkan kepada 6 bulan.


Selain masa pembinaan dapat di pendekkan, sistem IBS juga tidak memerlukan ramai pekerja buruh binaan dan masalah untuk mendapatkan buruh binaan dapat di hapuskan.

Bukan itu sahaja, kaedah pembinaan konvensional menyaksikan tapak pembinaan yang tidak teratur, bahan-bahan binaan bersepah-sepah. Namun, dengan sistem IBS, masalah tapak pembinaan yang tidak kemas dapat di kurangkan.

Ini adalah beberapa contoh kebaikan sistem IBS. Ia di lihat dari keseluruhan sistem ini. Jika kita melihat pula pada kemasan sistem IBS ni, kemasannya memang tiptop. Jika kaedah konvensional, bata akan di lepakan dahulu. Namun, dengan sistem IBS, kita hanya tinggal cat sahaja. Mudahkan? Jimatkan?

Antara syarikat IBS Malaysia


Sebenarnya banyak syarikat di Malaysia yang membekalkan sistem IBS ni. Bukan satu syarikat sahaja. Tetapi banyak.

Antara syarikat IBS yang menawarkan harga rumah yang murah:-

  1. http://www.acotec.com.my/main.php
  2. http://provenholding.com/en/what-is-ibs/industrialized-building-system/
Selain itu, ada juga syarikat lain antaranya:-

dan banyak lagi

PNB Value Homes


Bagi yang betul-betul ingin memiliki RUMAH murah dan RUMAH MAMPU MILIK, sila daftar nama anda di sini. Ini bukan TIPU, bukan SCAM. Ini adalah salah satu projek PERMODALAN NASIONAL BERHAD (PNB) yang membantu para pembeli rumah pertama. Sila daftar di sini http://pnbvh.property.cc/.

Jika nak tengok contoh rumah ni lebih lanjut, sila klik di sini http://pnbvh.property.cc/property-types

Boy Iman masih tetap menipu lagi


Berbalik mengenai isu Boy Iman dengan Rumah Mampus Milik atau Rumah Murah syarikatnya. Adakah dia berada di pihak yang benar?


Boy Iman dengan angkuh sekali mengatakan dia ada 100 unit rumah. Dia bukan scammer. Kalau scammer mana ada buat rumah. Tu kata dia. Tapi kalau tengok video ni, sah-sah scammer bang oi!




Ini adalah pekerja dia. Adakah itu rumah pekerja dia? Matilanak nak tinggal situ pekerja dia.



Tengoklah rumput dia. Punya panjang. Ni projek tahun bila hanat? Dah sah projek ni projek tinggal. Lagi mau sembang ada 100 unit lagi, bukan scammer. Dah la sebiji je rumah ni. Tak ada pekerja, mesin, material on site. Memang sah penipu kau ni.


Re-bar bersepah bang oi! Ni besi re-bar bersepah-sepah. Ini kah di namakan sistem IBS?


Workmanship memang hanat kau ni Boy. Besi semua terjojol bagai. Lepas tu nak plaster lagi. IBS celah mana kau pakai ni?


Ni paling kelakar. Ini adalah tandas!! Tandas ada tingkap bang oii!!!! Wakakakaka....

1 comment: