Friday 8 June 2018

Carian untuk penjaga gol baru Liverpool masih diteruskan

Jan Oblak target terbaru Liverpool


Harapan Liverpool untuk menandatangani penjaga gol Slovenia Jan Oblak kelihatan suram selepas Atletico Madrid menjelaskan mereka tidak akan menjual apa-apa kurang daripada £ 80 juta, menurut laporan. Jurgen Klopp bertekad untuk melaburkan sejumlah besar belanjawan perpindahannya dalam penjaga gol bertaraf dunia yang baru kerana kegagalan Loris Karius atau Simon Mignolet membuat kedudukan No 1 di Anfield mereka sendiri.


Mirror mendakwa bahawa Oblak, 25, merupakan pilihan utama Liverpool untuk mengisi peranannya, tetapi mereka terpaksa melihat ke tempat lain dengan juara Liga Europa tanpa perasaan untuk berpisah dengan lelaki bintang mereka.

Dengan tiga tahun lagi dalam kontraknya di Wanda Metropolitano, Atletico Madrid berada di bawah tekanan sedikit untuk menjual Oblak, yang telah muncul sebagai salah satu penjaga gol utama Eropah sejak tiba di 2014. 

Kedua-dua faktor yang digabungkan ini telah menghasilkan harga permintaan yang melebihi dua kali ganda rekod dunia untuk penjaga gol dan Liverpool kini sedang mencari sasaran lain selepas enggan menemuinya. 

Penjaga gawang Roma Alisson kekal dalam gambar itu, tetapi dia akan datang pada harga yang tinggi dengan kelab Itali menuntut lebih £ 60 juta. Pemain antarabangsa Brazil itu akan meningkatkan lagi nilainya dengan paparan yang baik pada Piala Dunia musim panas ini.


No comments:

Post a Comment