Friday 8 June 2018

Klopp akan bida Shaqiri untuk menambah ketajaman serangannya

Shaqiri akan kembali ke Premier League setelah Stoke turun liga


Liverpool berminat dengan Xherdan Shaqiri dan akan mempertimbangkan langkah untuk maju ke Stoke City. Pemain antarabangsa Switzerland akan meninggalkan Stadium bet365 berikutan penyingkiran Stoke dan keupayaannya bermakna dia akan berada di radar banyak kelab Liga Perdana Inggeris, termasuk Everton dan Southampton, serta pasukan di Eropah.


Jurgen Klopp mahu menambah kedalaman dalam skuadnya untuk meningkatkan prospek Liverpool di dalam negeri dan di Liga Juara-Juara dan jabatan teknikal kelab mempunyai beberapa pilihan dari segi menyediakan sokongan kepada Mohamed Salah, Roberto Firmino dan Sadio Mane.

Shaqiri dengan jelas menjelaskan pada akhir musim lalu yang bermain di Kejohanan 'bukan apa yang saya mendaftar untuk' dan Stoke sedar akan perasaannya. 

Mereka meletak jawatan untuk kehilangan salah satu aset teratas mereka. Dia masih mempunyai dua tahun lagi dalam kontraknya tetapi klausa break akan membolehkan kelab-kelab bakal menandatangani Shaqiri dengan harga £ 13 juta, hanya sebahagian kecil daripada £ 12 juta yang mereka bayar Bayern Munich pada tahun 2015. 

Liverpool telah memulakan permulaan musim panas mereka, membayar £ 40 juta untuk Fabinho dari Monaco. Nabil Fekir Lyon tetap menjadi keutamaan dalam hal memperkuat serangan mereka, dengan pemain antarabangsa Perancis dianggap pengganti Philippe Coutinho.

No comments:

Post a Comment