Thursday 7 June 2018

Real Madrid melihat Fernando Hierro sebagai pengganti Zinedine Zidane

Fernando Hierro pengganti Zinedine Zidane


Bekas kapten Real Madrid Fernando Hierro berada di senarai calon untuk berjaya Zinedine Zidane sebagai pengurus, menurut laporan di Sepanyol. Zidane mengundurkan diri sebagai bos Real setelah memimpin mereka ke gelaran Liga Juara-Juara berturut-turut berikutan percanggahan mengenai dasar perpindahan.


Real telah mengalami kekecewaan dalam pencarian pengganti mereka, dengan pengurus Tottenham Mauricio Pochettino dan jurulatih Jerman Joachim Low seolah-olah keluar dari larian. Massimiliano Allegri juga dilaporkan telah mengubahnya.

Ia akan menjadi kali kedua Hierro berjaya Zidane dalam peranan kakitangan di Real - bekas pusat Sepanyol itu menjadi pembantu pengurus kepada Carlo Ancelotti pada 2014 apabila Zidane menjadi bos pasukan Real B, Castilla. 

 Dia berlepas bersama Ancelotti pada tahun 2015, dan menjadi pengurus Divisyen Segunda di bahagian Real Oviedo pada 2016, tetapi meninggalkan pada akhir kempen selepas kehilangan main-main. Beliau juga pernah berkhidmat sebagai pengurus besar di Malaga dan kini merupakan pengarah di FA Sepanyol.

No comments:

Post a Comment