Thursday 7 June 2018

Kerjaya Ronaldo akan berakhir di Real Madrid

Adakah kerjaya Ronaldo akan berakhir di Real Madrid tidak lama lagi?


Cristiano Ronaldo telah diberitahu oleh Real Madrid bahawa mereka tidak akan memberikan kontrak yang baru  pada musim panas ini, meninggalkan keputusan masa depannya dengan sangat banyak di tangannya. 


Ronaldo percaya dia dijanjikan perjanjian baru musim panas lalu dan apabila dia ditawarkan kontrak baru yang bergantung kepada bonus pada awal tahun, dia menolaknya.

Wakilnya telah bertemu dengan Madrid sekali lagi minggu ini dan kelab Sepanyol telah membuat keputusan yang jelas yang mana mereka tidak menawarkan gaji dengan setanding atau lebih tinggi dari Lionel Messi dan Neymar.

Messi memperoleh sekitar £ 30.7 juta menjaringkan satu musim dari Barcelona sehingga £ 40 juta kerana bayaran masuk yang dibayar setiap tahun. Sementara itu, Neymar membawa pulang £ 2.7m sebulan sebelum cukai, berjumlah sekitar £ 32 juta setahun. Ronaldo memperoleh lebih dekat dengan £ 22 juta dan masih mempunyai awan penyiasatan ke atas £ 13 juta dalam didakwa pendapatan yang tidak dilaporkan di atas kepalanya. Dia mahukan kesepakatan barunya untuk menjadikannya pemain berbayar tertinggi di dunia sekali lagi, dan membantunya menanggung beban kewangan kes cukainya.

No comments:

Post a Comment